Koronavirüs aşısı olduktan sonra hayatını kaybeden doktorun ölümüne dair bilinen her şey

by Haber Fora

18 Aralık’ta Pfizer-BioNTech’in Kovid-19 aşısını olan ABD’li Dr. Gregory Michael’ın 3 Ocak gecesi hayatını kaybetmesi dünya genelinde panik yaratmış ve Kovid aşılarının güvenilirliğinin sorgulanmasına neden olmuştu.

Eşi Heidi Neckelmann’in, Michael’ın aşı nedeniyle hayatını kaybettiğini savunması da aşı karşıtlarını hareketlendirmişti.

Peki Dr. Michael’a ne oldu? Ölüm sebebinin Kovid aşısıyla ilişkisi var mı? İşte Miamili doktorun ölümüne dair tüm bilinenler:

Dr. Michael neden öldü?

Dr. MIchael’ın Pfizer-BioNTech ortaklığında geliştirilen mRNA aşısını olduktan yaklaşık iki hafta sonra İmmün Trombositopenik Purpura (İTP) diye bilinen bir rahatsızlık yüzünden öldüğü aktarıldı.

Halk arasında İTP hastalığı diye bilinen rahatsızlık, “normal seviyede kan pıhtılaşması için gereken trombosit adı verilen kan hücrelerinin eksikliğinden” kaynaklanıyor.

Hastalığın başlıca belirtileri arasında deri içinde kanamalar sonucu oluşan küçük kırmızı döküntüler ve morluklar yer alıyor. Türk Hematoloji Derneği, İTP’yi üç maddede açıklıyor:

Aşı karşıtları ve komplo teorisyenlerinin iddialarına yanıt veren Skeptical Raptor ise hastalığın iki farklı klinik sendroma yol açtığını aktarıyor:

Eşi de kamuoyuna yaptığı açıklama Dr. Michael’ın Kovid aşısını olduktan yaklaşık üç gün sonra ayaklarında ve ellerinde, kırık kan damarlarının neden olduğu ilk ITP belirtilerini fark ettiğini söylemişti. Doktor bunun ciddi bir sorun olduğunu biliyordu ve hemen acil servise başvurmuştu.

Hastanede Dr. Michael’a İTP teşhisi kondu ve kanındaki pıhtılaşmayı normal seviyeye çekmek için tedavi gördü. Ancak doktor, yaklaşık iki haftalık tedaviden sonra trombosit eksikliğinden kaynaklanan hemorajik inme yüzünden hayatını kaybetti.

Sağlık Bakanlığı’nın aktardığına göre hemorajik inme, beyin damarlarının yırtılması sonucu, beyin dokusu veya beyni çevreleyen zarlar içinde oluşan kanamanın neden olduğu inme türüne deniyor.

Ölüm sebebin aşıyla ilgili var mı?

Dr. Michael’ın ölümünün ardından eşi Heidi Neckelmann, aşıyla ilgili şu açıklamalarda bulunmuştu:

Ancak Heidi Neckelmann’in Dr. Michael’ın ölümünün aşıyla bağlantılı olduğuna inancı kanıtlanmış değil. ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (CDC) ve Florida eyaletinde bulunan Dade İlçesi Tıbbi Araştırma Dairesi, Dr. Michael’ın ölümünü derinlemesine araştırdıklarını belirtiyor. CDC’nin konuyla ilgili açıklamasında şu ifadeler yer alıyor:

Aşının üreticisi Pfizer ise şu açıklamalarda bulundu:

Skeptical Raptor’ın aktardığına göre, Pfizer ve Moderna aşılarının yaklaşık 75 bin katılımcının yer aldığı klinik denemelerinde İTP vakasına rastlanmadı. Ve aşı olan kişi sayısı göz önüne alındığında, tesadüfler yaşanması da mümkün.

Teksas’taki Baylor Tıp Okulu’ndan onkolog Dr. Sam Sun ise “Zamanlama kesinlikle şüpheli, bunu anlayabiliyorum ve CDC’nin kapsamlı bir soruşturma yürüteceğine inanıyorum. Aşıdan kaynaklanmış olabilir mi? Bunu göreceğiz ama nedeni belirsiz” diyor ve ekliyor:

Öte yandan Dr. Sun da piyasadaki Pfizer veya Moderna aşılarının kayda geçen yan etkileri arasında ITP’nin bulunmadığını söylüyor:

Haber Fora, Skeptical Raptor, News10, Türk Hematoloji Derneği

Derleyen: Çağla Üren

Bunu da beğenebilirsiniz

Yorum Yap